19 juni 2012

Varmt og langt sjal

Etter  to uker intens strikking, er jeg endelig ferdig med dette sjalet. Det har til tider vært en tålmodighetsprøve med alle de vrange omgangene, jeg liker virkelig ikke å strikke vrangt.
Hva gjør man ikke for fine jenter som spør så pent?


New Leaf er strikket i originalgarnet Drops Lace, en herlig silkealpakka-blanding. Det er lenge siden jeg har strikket i garn som står i oppskriften, så det er jo nesten en sensasjon i seg selv. 
Strikket i dobbel tråd på pinne nr 4,5 og det gikk med 152 gram. Evighetsgarn, det er jo så drøyt.
Det varmer nok godt utenpå penkjolen en kjølig sommerkveld,
for det måler hele 170 cm x 45 cm.

Veldig fornøyd med resultatet! Dog kommer det aldri til å bli mer enn dette ene eksemplaret
- jeg husket plutselig hvorfor jeg aldri strikker skjerf ;)

9 kommentarer:

  1. Janne Helen19 juni, 2012

    Heldige meg :D

    Superfint! :) Gleder meg!

    SvarSlett
  2. Det var direkte nydelig!!..og jeg ser at dette har vært en tålmodighetsprøve;) Tror jeg holder meg til rillestrikk:O))
    Ha en fin dag videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Nei så nydelig! Å så skal du ikke ha det selv en gang! du er kjempeflink Myrte!

    SvarSlett
  4. Tusen takk, fine dere :)
    Jeg tror dette er et av prosjektene jeg er mest fornøyd med (håper Janne Helen blir like fornøyd), nesten synd at det ikke frister til gjentagelse ;)

    SvarSlett
  5. NYDELIG!! Skikkelig lekkert rett og slett

    SvarSlett
  6. Nydelig! Vakkert mønster.
    Skjønner at dette har tatt tid, men det var det verdt :)

    Ønsker deg en god helg,
    klem ♥

    SvarSlett
  7. Et fantastisk flott sjal. Skjønner godt du blir en tanke lei, men det er jo verdt det når resultatet blir så bra!
    Ha ei fin sommeruke. Klem ToneB

    SvarSlett
  8. Tusen takk for alle koselige kommentarer :)

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en hilsen =)