17 desember 2012

Lykken er en hjort

Hvertfall når det kommer til type traktor!
 
En bonde med John Deere  
må jo ha en lue som matcher kjøretøyet
i disse kalde og snøfulle dagene.
 
 
 
 
Vet dere forresten hvor vanskelig det er å finne
et par nøster i akkurat den grønnfargen?!
Rubin Superwash var det nærmeste jeg kom.
Superwash og maskesting - to ting jeg ikke er videre glad i,
så det blir ikke flere slike luer på mine pinner.
 

 
Elegante luebilder er ikke gjort i en fei uten en modell,
men glassreinen gjør et tappert forsøk der den står og stamper
på sauseskinnsfellen ved siden av en gul nesten-artsfrende!
 
Luer er forresten min nye "dille".
Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal lage så mange
eksemplarer når jeg først kommer i gang med nye oppskrifter.
Men det er jo så moro når man kan mønsteret i hodet
og pinnene går av seg selv i et rykende tempo!
Og det er jo et stort pluss i disse
"må få ferdig alle julegavene"-dager.
 
Hva med dere? Får dere "diller"?
 
 
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Så kul lue. Luer er morsomt det. Akkurat nå har jeg en lang rødnisselue på heklenåla :)

    SvarSlett
  2. Dette blir nok en populær gave :)
    Maskesting er ikke jeg heller glad i, men det er vel en øvelsessak.
    Jeg liker vanligvis ikke å strikke flere like ting, ihvertfall ikke etterhverandre, men det hender det blir noen diller, det er jo som du sier greit når mønsteret sitter i fingrene.

    SvarSlett
  3. Stilig lue! Morsomt å ha matchende lue og traktor:) Jeg har lenge hatt dilla på luestrikking - det går så fort, i tillegg til at du bare trenger å strikke ett eksemplar. Må jo ha strikka minst 30-40 luer de siste årene, så jeg blir litt forundret over at jeg bare har en strikkalue til meg selv;) Har planer om å få strikka flere luer i jula:) Kos deg videre med julegavestrikkingen:)

    SvarSlett
  4. Hei, kan du gi meg mønsteret på denne lua om du har det? Om du kan det, kan du sende det på mail til meg, tonje.a.j@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Denne er etter eget hode, ble til etterhvert som jeg strikka. Kan sikkert ta utgangspunkt i en enkel herrelue fra feks garnstudio.no, og finne diagram på logoen. Jeg fant diagram på Ravelry.com.

      Slett
  5. Er det mulig å få mønster på denne?? Nygift med John Deere bonde!
    Kari Anne

    karihove@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Gratulerer som nygift!

      Denne er etter eget hode, ble til etterhvert som jeg strikka. Kan sikkert ta utgangspunkt i en enkel herrelue fra feks garnstudio.no, og finne diagram på logoen. Jeg fant diagram på Ravelry.com.

      Slett

Koselig om du legger igjen en hilsen =)