27 juni 2013

Ullete pasteller

Det går trått på strikkefronten for tida, så det er ferdigstilling av ufoer i disse dager.
Det er husets puser særs fornøyd med - det betyr mer kvalitetssikring!
 
 
 


 
Kurvene er strikket i Vamse fra Rauma og det gikk med ca 250 gram per kurv. Lys turkis, lys rosa og koksgrå er herlige fargekombinasjoner. Det beste av alt er at det er tatt fra restelageret - nå begynner det å minke i tovegarnet, og det er veldig deilig! Det betyr mer plass til annet garn - hurra!
 
Nå er jeg litt lei av å strikke i grovt og tykt garn, og har derfor lagt opp til et sjal i deilige silkealpakka mens jeg leter etter garn i den rette fargen til en aller siste kattekurv i denne omgang. 
 

Ha en super helg - forhåpentligvis med sol og varme :)
 


10 kommentarer:

  1. Heldige puser, ser ut som om de koser seg max :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er verdens beste - helt objektivt sett ;)

      Slett
  2. Fiine puser. Ser ut som om dei hare det heilt topp i dei posane:))
    Beklager seint svar. Men den mintgrøne spraylakken heiter menthol light. Du finner den på kem.no:)
    Klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de koser seg stort i nystrikka kurver!
      Takk for fargekoden, da skal det bestilles og sprayes og gjøre ting lekkert :) Takk for stor inspirasjon!

      Slett
  3. Stum av beundring igjen... HELDIGE puser!

    Håper du og pusene nyteren sommeren :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Carina Josefine :)
      Både små og store har nytt ferien, deilig å ha matmor hjemme hele dagen ;)

      Slett
  4. De var veldig fine :) Har en liten firebent her som sa at han ønsker seg sånn. Er det en oppskrift på de et sted eller har du bare laget den på egne mål. Jeg har ikke så mye erfaring med toving, men fikkk veldig lyst til å lage noe lignenede.
    Fortsatt god sommer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Terese!
      Takk for fine ord! Jeg strikker mine kurver på egne mål. De blir alltid litt forskjellige siden jeg kun bruker hukommelsen ;) Om du googler strikket/tovet katteseng, vil jeg tro det kommer opp noen resultater. Forsøk evnt Wendys katteseng :)

      Slett
  5. Så utrolig mye fint på bloggen din! :) Må bare spørre, siden jeg ikke kan strikke selv. Selger du noen av kattesengene eller strikker på bestilling? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mailin :)
      Tusen takk for koselige ord!
      Send meg en Mail på myrtestrikk(alfakrøll)yahoo(dot)no så kan vi se hva vi får til :)

      Slett

Koselig om du legger igjen en hilsen =)