16 august 2013

Skopynt

 Strikkelysten er visst tilbake etter lang tids tørke
- jeg sparket meg i gang i går ettermiddag med disse Paa Kanten-pyntetrekkene til sko.
Jeg eier visst ikke et eneste par penere sko, så gummistøvlene fikk være modeller,
selv om de er noe store for akkurat disse pyntetrekkene.  
 
 
 
 
Det gikk med rett over 50 gram PT 5 Sport på pinne 3,5 - greit med et garn som er slitesterkt og som tåler å vaskes i maskinen. Jeg er litt gnien på garnet mitt, og synes det er litt råflott å strikke noe slikt i alpakka og lignende, siden disse småplaggene fort kan bli litt skitne ;)
 
Neste gang vil jeg nok strikke de ensfarget. Da synes det ikke så godt om ribbekanten sklir nedover skoen eller støvelen. Siden det gikk med så lite garn til ett par, er dette perfekt restegarnsprosjekt og jeg er alltid blid som ei sol om jeg kan få avkastning på garnlageret mitt. Denne gangen intet unntak!
 
Her har slusene åpnet seg for fult, håper dere har en mer sommerlig fredag :)
 
 


4 kommentarer:

  1. Så flotte de ble da :-)

    SvarSlett
  2. Ååå, de var skikkelig, skikkelig søte :)

    SvarSlett
  3. Så fine de ble:-) På kanten er Kjempekjekke gaver også.
    Ønsker deg lykke til og gleder meg til å se hva mer du tryller frem fra restegarnslageret ditt:-)

    SvarSlett
  4. Så kreativt! Takk for tips:)

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en hilsen =)